close

應觀眾要求又來翻譯啦XD

~這次是翻這首~

Unidentified Flavourful Object - Mili

https://www.youtube.com/watch?v=S77Dfzzyf-c

 

 

Melting caramel drizzled over my baked custard pudding

融化的焦糖淋在我的烤奶油布丁上
Softly embraces my taste buds

輕柔地擁抱著我的味蕾
Deliciously
Maple syrup covered recipe
楓糖漿美味地包裹著食譜


Lulala lilulila
Curled up under my blanket
Lulala lilulila
Made out of fluffy omelette

我在蓬鬆的煎蛋捲毛毯裡蜷曲了起來
So many flavours to explore

有太多口味可以嘗試了
I have to eat more
我必須吃多一點


Candied ginger slices in between your rosy lips

你那用糖薑片醃漬的玫瑰色的雙唇
One kiss is not enough for my sweet sweet tooth

一個吻是不足以滿足我甜死人的牙

Your eyes flicker like marbled champagne

你的雙眼像大理石香檳般閃爍
With pomegranate tea and dreams

伴隨著石榴茶與夢
A little bit spice

加一點點香料
A little bit salt

一點點鹽
A little bit sugar to top it all

一點點的糖就大功告成
Rosemary cardamom anise

迷迭香,豆蔻,大茴香
The flavours you taught me puts me at ease

這些你所教我的香味讓我感到自在
Love melts in my mouth

愛融於我嘴裡
Dissolves my doubt

溶解我的猶疑
Paprika and parsley

紅辣椒與荷蘭芹
Dance with me now

正和我跳舞呢
No matter how far you go

不論你去了多遠的地方
I’ll always let you know
我會永遠讓你知道


Kristi vechuna es tilia
Hon deli e kasum ciella
Lihie hanx ne tellehe
Ccuccu ni ha quatrolle he 

(※這段據說是架空語言囉)

 

That every moment I’ve spent with you is an everlasting view

我與你共處的每段片刻都是永久的美景
I’ll shape my thoughts into little cubes

我把我的思緒捏成小方塊
And dip them in chocolate fondue

沉入巧克力噴泉之中
Across the sea and the land and the breeze

跨越了海,跨越了陸地,跨越了微風
I bet that you’re feeling lonely

我敢說你一定很寂寞吧
You must be hungry waiting for me
你一定飢腸轆轆地等著我吧


Me


With you And me

和你和我
Together

一起
Have faith in me

對我擁有了信念
Engine powered by bitter memories

用苦澀的回憶充飽能量
Penetrate time and space

穿越時空
I’m flying across milky way

我正飛躍銀河系呢
So don’t be late
所以別遲到呦


Lulala lilulila
Lulala lilulila
Lulala lilulila
Vanilla cloves cinnamon flavoured apple pie spaceship

香草,丁香,肉桂口味的蘋果派太空船
Lulala lilulila
Black cherry flavoured redshift

黑莓口味的紅移
Lulala lilulila
Raspberry flavoured blueshift

覆盆子口味的藍移
Lulala lilulila
The land of tasty memories

那甜甜回憶之地
Lulala lilulila
Lilutata

 

 

 

有發現到曲名的縮寫是UFO嗎~~

作者只是將UFO的原文的F從Flying改成Flavourful

就更貼切歌詞了~

個人認為Mili真的很有心耶XD

arrow
arrow

    骨頭男孩 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()