close

第一次翻譯歌詞耶owo

莫名地有種雀躍感XDD

這次是翻這首囉 Colorful - Mili

http://youtu.be/oHQUUAcB0io

 

歌詞是採用下面眾多網友編輯出來的成果

超感謝前人有寫出歌詞呀不然我只好耳聽了QQ

 

 

Colorful - Mili

 

 

Do do-do do do.

Do do-do do do.

Do do-do do do-Do do.

Do do-do do do.

 

Do do-do do do.

Do do-do do do.

Do do-do do do-Do do.

Do do-do do do.

 

What seems to be endless:

甚麼都貌似是無窮的、

Pointless ,Colorless.

無意義的、逝去色彩的。

It’s a mess, you know, this hopeless life of mine.

你知道的,我這絕望的人生,根本是團糟。

No friends to be with,

沒有朋友和我一塊兒,

I’m really so jealous

Of all the beautiful colors of yours!

對於如此繽紛的你來說,我根本真的好忌妒你!

 

Heavy shadows carry nightfall ,erase all the lines I’ve got.

沉重的影子隨著傍晚而來,並將全部我所擁有的過往抹滅。

I want to scream but can’t open my mouth!

我想大叫卻張不開口!

A broken piece of chalk is enough to connect the dots.

那一角破碎的粉筆已足夠將它們將它們重拾回來。

Because I’m still alive there must be a meaning right?

因為我還活著,活著就有意義,對吧?

 

People

人呀

in this world are colorful, the ugly and the beautiful.

不論是醜的或漂亮的,都繽紛地活在這世界。

Make up colors in this world.

將這世界化妝上色。

Hey, just pick up your pencil,

嘿,只要拿起你的鉛筆,

Create your standing “colorful.”

創造你自己的「繽紛色彩」。

I’m sure this world is wonderful!

我保證這世界會是完美的!

 

La la la

La, la la la

La, la la la

La, la la la, la-la-la

 

Showered in happiness,

沐浴在快樂之中,

My blossoming friendship,

我盛放的友誼

It’s a bless. I know your kindness led my way.

是個祝福。我知道,是你的友善帶領著我。

'Cause if my wariness,

如果是因為我的謹慎,

I was so blinded

from all the unusual colors of mine.

那在這眾多不平凡的色彩中,我實在是太盲目了!

To think that I was so scared over nothing at all.

覺得自己根本太害怕而無法征服任何事。

I guess I was too young to know myself.

我猜我是太過年輕以致不能了解我自己。

In the future even if my lines are all tangled up,

未來即使我所有的一切都糾結在一塊,

I'll still be alive, and that's what matters, right?

我依舊活著,而且那是甚麼問題,對吧?

 

People

人呀

in this world are incredible, so strong and so admirable!

如此強壯如此令人欽佩,不可置信地活在這世上!

Each one is a miracle.

每個人都是個奇蹟。

Hey, just pick up your pencil

嘿,只要拿起你的鉛筆,

Create your sense of colorful.

創造專屬你的風格的「繽紛色彩」。

You see? this world is wonderful!

你看!這世界是完美的!

 

Do do do do do (la di do da)

Do do do do do (la di di da)

Do da do da do da

(da, da)

Do do do do do, da

Da, da da da da, da

Da da da da da, da

Da da da da da (daaaa-aaah)

 

Even though I may not be able to erase all my mistakes,

雖然我可能沒辦法抹去我所有的過錯,

I can paint on another page!

但我可以從現在重新開始!

Because everyone around you have always lived that way,

因為每個人都必須這樣子活著,

There’s so much to your life!

生命有更多事物!

Everything will be all right!

每件事都會好起來的!

 

People, people

人呀,人呀

In this world are colorful, the ugly and the beautiful!

不論是醜的或漂亮的,都繽紛地活在這世界。

Make up colors in this world.

將這世界化妝上色。

Hey, just pick up your pencil,

嘿,只要拿起你的鉛筆,

Create your standing “colorful.”

創造你自己的「繽紛色彩」。

Because this world is wonderful!

因為這世界是完美的!

 

 

是一首能鼓舞人心的歌哩owo

因為玩了Rayark的遊戲所以才開始喜歡上Mili這個團體的

希望大家多多支持台灣遊戲~(誤重點

祝大家有個開心的寒假啦

 

 

 

 

arrow
arrow

    骨頭男孩 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()